Frågor & Svar

Vem skall jag kontakta om jag har frågor angående ett evenemang?
Marcus Rudström är evenemangsansvarig här hos oss i Folkets Hus Kulturhuset. Du kan nå honom via telefon eller mejl.
Tel. 0520 – 42 25 12
marcus.rudstom@trollhattan.fh.se

När bör jag vara på plats innan en föreställning?
Kom gärna 45-60 minuter innan föreställningen börjar. Tänk på att många besökare brukar anlända samtidigt vilket kan innebära köbildning i både garderoben och bistron. Insläpp till evenemangslokalen brukar ske ca. 15-30 minuter innan föreställningen börjar.

Kan jag köpa mat eller dryck innan föreställningen?
Ja det går bra vid de evenemang där bistron är öppen. Se närmare information om det aktuella evenemanget på vår hemsida. Det går även bra att ringa restaurangen för mer information Tel. 0520 – 422508.

Kan jag förbeställa något till pausen?
Ja, kontakta personalen i bistron innan föreställningen börjar så finns det ni beställt uppdukat när ni kommer ut i pausen.

Finns det någon garderob där jag kan hänga av mig och vad kostar det?
Ja om evenemanget är i Hebeteatern eller Kulturbaren kan du hänga av dig i garderoben i foajén vid receptionen. Om evenemanget är i Apollon finns det en särskild garderob för detta i anslutning till lokalen. Samma gäller lokalen Clio. Vi brukar ta 25 Kr för inhängd jacka (Väska 10 Kr extra) Barn hänger in jackan för 10 Kr.

Hur tar jag mig lättast till Folkets Hus Kulturhuset?
Folkets Hus Kulturhuset ligger i Trollhättans centrum. Karta hittar du här.
Buss/Tåg: Om du åker kollektivt så ligger tågstationen tio minuters promenadväg bort och närmsta busshållplats är ”Folkets Hus”.  Busshållplatsen Drottningtorget är dock mer trafikerad och ligger 10 minuters promenad bort. Du kan söka på Folkets Hus i reseplaneraren hos www.vasttrafik.se för närmare information om resvägar.

Var hittar jag närmaste parkering?
Du kan parkera på anvisade parkeringsplatser utmed gatorna i Trollhättans centrum. Närmaste stora parkering finns vid Kanaltorget (Arena Älvhögsborg) samt Folkets Park.

Kan jag betala med kort?
Ja. Du kan betala med kort i biljettkassan, garderoben , i bistron och restaurangen.

Sedan den 18:e februari 2019 är Folkets Hus Kulturhuset och Hebe Restaurang AB kontantfria. Detta innebär att vi inte längre tar emot kontanter utan enbart betal- och kreditkort.

I biljettkassan kan du även betala med Swish.

Tack för att du betalar med kort och bidrar till en större trygghet för oss!

Var hittar jag toaletterna?
Toaletter finns på entréplan och plan 4.

Får man fotografera under en föreställning?
Kontakta arrangören innan du fotograferar eller filmar.

Hur gör jag med mobilen under föreställningen?
Stäng gärna av mobilen helt under föreställningen.

Hur lång är pausen?
Pauserna brukar vara i ungefär 20-30 minuter.

Finns det hörslinga i lokalen?
Hörslinga finns i Hebeteatern, Clio. I Apollon finns hörslinga på begäran.

Hur är det med tillgängligheten i era lokaler?
I lokalerna finns hiss som går till entréplan, plan 2 och plan 4. I Hebeteatern finns det plats för rullstolar på rad 7 framför befintliga stolar, större rullstolar/permobiler bör dock placeras i någon av ytterkanterna. RWC finns på entréplan och plan 4. För bokning av rullstolsplatser ring 0520-42 25 00. Folkets Hus Kulturhuset finns även i Tillgänglighetsdatabasen som du hittar här.

Hur gör jag om jag vill lämna blommor till en medverkande i föreställningen?
Kontakta arrangören för det aktuella evenemanget.

Hur brukar ljudvolymen vara på era föreställningar?
Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer när det kommer till ljudvolym på evenemang. Om du upplever att volymen trots allt är för hög så finns det hörselproppar att tillgå vid konserter.