Frågor & Svar
Vem skall jag kontakta om jag har frågor angående ett evenemang?
Florian Lindblom O’Hara är kommunikatör här hos oss i Folkets Hus Kulturhuset. Du kan nå honom via telefon eller mejl.
Tel. 0520 – 42 25 27
florian@trollhattan.fh.se
Om jag har frågor angående kvarglömda saker, vem kontaktar jag då?
Om du har glömt kvar någonting vid ditt besök hos oss kontaktar du biljettkassan under dess ordinarie öppettider. Öppettiderna hittar du här.
När bör jag vara på plats innan en föreställning?
Kom gärna 45-60 minuter innan föreställningen börjar. Tänk på att många besökare brukar anlända samtidigt vilket kan innebära köbildning i både garderoben och bistron. Insläpp till evenemangslokalen brukar ske ca. 15-30 minuter innan föreställningen börjar.
Kan jag köpa mat eller dryck innan föreställningen?
Ja det går bra vid de evenemang där bistron är öppen. Se närmare information om det aktuella evenemanget på vår hemsida. Det går även bra att ringa restaurangen för mer information Tel. 0520 – 422508.
Kan jag förbeställa något till pausen?
Ja, kontakta personalen i bistron innan föreställningen börjar så finns det ni beställt uppdukat när ni kommer ut i pausen.
Finns det någon garderob där jag kan hänga av mig och vad kostar det?
Ja om evenemanget är i Hebeteatern eller Kulturbaren kan du hänga av dig i garderoben i foajén vid receptionen. Om evenemanget är i Apollon finns det en särskild garderob för detta i anslutning till lokalen. Samma gäller lokalen Clio. Vi brukar ta 25 Kr per plagg/väska.
OBS!
Folkets Hus Kulturhuset ansvarar inte för värdesaker i fickor på inhängda kläder och dylikt.
Hur tar jag mig lättast till Folkets Hus Kulturhuset?
Folkets Hus Kulturhuset ligger i Trollhättans centrum. Karta hittar du här.
Buss/Tåg: Om du åker kollektivt så ligger tågstationen/resecentrum tio minuters promenadväg bort. Närmsta busshållplats är ”Folkets Hus”. Busshållplatsen Drottningtorget är dock mer trafikerad och ligger 10 minuters promenad bort. Du kan söka på Folkets Hus i reseplaneraren hos www.vasttrafik.se för närmare information om resvägar.
Var hittar jag närmaste parkering?
Du kan parkera med aktuell taxa på anvisade parkeringsplatser utmed gatorna i Trollhättans centrum. Du kan oftast betala med apparna EasyPark eller Parkster.
Närmsta stora parkering finns vid Odenhuset (Karta), Kanaltorget, P-Hus Merkurius Österlånggatan 45 samt Folkets Park.
Kan jag betala med kort?
Ja. Du kan betala med kort i biljettkassan, garderoben , i bistron och restaurangen.
Sedan den 18:e februari 2019 är Folkets Hus Kulturhuset och Hebe Restaurang AB kontantfria. Detta innebär att vi inte längre tar emot kontanter utan enbart betal- och kreditkort.
I biljettkassan kan du även betala med Swish.
Tack för att du betalar med kort och bidrar till en större trygghet för oss!
Var hittar jag toaletterna?
Toaletter finns på entréplan och plan 4.
Får man fotografera under en föreställning?
Kontakta arrangören innan du fotograferar eller filmar.
Hur gör jag med mobilen under föreställningen?
Stäng gärna av mobilen helt under föreställningen.
Hur lång är pausen?
Pauserna brukar vara i ungefär 20-30 minuter.
Finns det hörslinga i lokalen?
Hörslinga finns i Hebeteatern (rad 2-12), Clio, Fenix och Gaia.
Hur är det med tillgängligheten i era lokaler?
I lokalerna finns hiss som går till entréplan, plan 2 och plan 4. I Hebeteatern finns det plats för rullstolar på rad 7 framför befintliga stolar, större rullstolar/permobiler bör dock placeras i någon av ytterkanterna. RWC finns på entréplan och plan 4. För bokning av rullstolsplatser ring 0520-42 25 00. Folkets Hus Kulturhuset finns även i Tillgänglighetsdatabasen som du hittar här.
Hur gör jag om jag vill lämna blommor till en medverkande i föreställningen?
Kontakta arrangören för det aktuella evenemanget.
Hur brukar ljudvolymen vara på era föreställningar?
Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer när det kommer till ljudvolym på evenemang. Om du upplever att volymen trots allt är för hög så finns det hörselproppar att tillgå vid konserter.