Information

Information Corona

Här presenterar vi all information om hur Folkets Hus kulturhuset hanterar det rådande läget kring Coronavirus SARS-CoV-2 och dess sjukdom covid-19.

Sidan uppdaterad 2021-06-16 Kl. 13.00

Allmän information

Aktuell, uppdaterad och säkerställd information om regler och restriktioner från myndigheterna hittar du på deras hemsidor.


Säkra evenemang

Här kan du läsa mer om hur Folkets Hus Kulturhuset arbetar med att arrangera säkra/trygga evenemang med tanke på covid-19.


Information till dig som besöker Folkets Hus Kulturhuset

För att undvika smittspridning vill vi uppmana ALLA som besöker oss att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer.


Biograf Forum öppnar igen fredag 18 juni 2021!

Mer information om filmer och visningstider kommer publiceras så fort det är fastställt. Biljettsläpp sker onsdag 16 juni.

Alla ska känna sig trygga.

För oss är våra gästers och medarbetares säkerhet och välbefinnande viktigt. Vi följer därför Folkhälsomyndighetens restriktioner och gör allt för att er biografupplevelse ska kännas säker.

Vi har begränsat antal platser för varje föreställning och tar in max 50 gäster i salongerna. Vi har alltid tomma stolar mellan grupper av gäster och ett säkert avstånd mellan raderna.

Tänk på att respektera varandra och hålla avstånd. Har du sjukdomssymtom stannar du givetvis hemma.


Restaurang Bacchus

Restaurangen kommer tillsvidare att servera dagens lunch som tallriksservering. Tidigare publicerad matsedel gäller.

Vi uppmanar alla att försöka undvika köbildning vid betalning och matutlämning. Håll avstånd till framförvarande.

”Hebe Restaurang (Restaurang Bacchus) serverar Dagens Lunch helt enligt Folkhälsomyndighetens nya riktlinjer” konstaterade Trollhättans Stads livmedelshandläggare vid en inspektion den 25 mars 2020.

Hos oss kan du ringa och beställa dagens lunch för upphämtning! Ring oss på Tel. 0520 – 422508 och beställ lunchen, kom förbi och hämta upp den förberedda lunchlådan!


Generell information angående återköp

Semesterstängt
Receptionen har semesterstängt vecka 25-31.
Vi önskar alla en trevlig sommar!
Välkomna åter onsdag 4 augusti

Information angående serviceavgifter
Serviceavgift är en avgift som vi tar ut för att täcka våra kostnader för vårt biljett- och försäljningssystem. Vid inställt eller flyttat evenemang återbetalas inte denna serviceavgift.

Till dig som har köpt din biljett via vår reception:

Du är välkommen till vår reception för att återlösa den.

OBS!
För många av våra evenemang har sista datum för återköp gått ut!
De evenemangen har tagits bort från den här sidan.

För information om sista datum för återköp till just ditt evenemang, kontakta vår reception.

Är du sjuk eller orolig kan du skicka ett ombud för att återlösa biljetten. Observera att återbetalning av din biljett måste göras till samma betalkort som användes vid det ursprungliga köpet.

Om du inte har möjlighet att ta med dig samma kort kan du få beloppet laddat på ett presentkort (giltigt i 2 år från inköpsdatum).

Till dig som har köpt din biljett online via tickster.com eller vår hemsida:

Vid inställt evenemang:

Är evenemanget inställt kommer återbetalning av din biljett automatiskt ske till det konto du använde vid köpet.

Vid flyttat evenemang:

Om evenemanget är flyttat har du som biljettköpare två alternativ:

1. Behålla din biljett och gå på evenemanget vid det nya datumet. Din biljett är automatiskt giltig vid det nya datumet.

2. Återlösa din biljett. Väljer du detta alternativ skickar du ett mail med dina bokningsuppgifter till aterkop@trollhattan.fh.se senast det datum som står i informationsmailet som du har fått av oss.


Med reservation för förändringar
Vi följer utvecklingen fortlöpande.


Digital pressträff med Statsministern
2021-05-27

Pressträffen börjar 4 minuter och 7 sekunder in i klippet.